Suchość stóp – przyczyny i pielęgnacja

ZNAJDŹ PRZYCZYNĘ!

1. Zmiany i zaburzenia hormonalne (ciąża, menopauza, niedoczynność tarczycy i inne choroby endokrynologiczne)
  2. Choroby metaboliczne (cukrzyca)
  3. Schorzenia narządów wewnętrznych (niewydolność nerek i wątroby)
  4. Inne schorzenia przewlekłe ( stwardnienie rozsiane, niedokrwienie kończyn dolnych)
  5. Choroby skóry ( łuszczyca, atopowe zapalenie skóry, kontaktowe zapalenie skóry, rybia łuska)
  6. Stres i przemęczenie
  7. Leki odwadniające tzw. diuretyki
  8. Niedostateczna ilość przyjmowanych płynów
  9. Niedobory żywieniowe (zwłaszcza niedobór witaminy A)
  10. Starzenie się organizmu
  11. Zaniedbania i błędy pielęgnacyjne ( Brak codziennej pielęgnacji, zły dobór kosmetyków, długotrwały kontakt z wodą lub przepacanie stóp)
  12. Warunki środowiskowe (niska wilgotność, niska temperatura powietrza, długotrwałe przebywanie w klimatyzowanych i ogrzewanych pomieszczeniach)
  13. Działanie substancji drażniących, toksycznych lub alergizujących
  14. Nieodpowiednie obuwie – ze sztucznych materiałów
  15. Nadmierna masa ciała

W MIARĘ MOŻLIWOŚCI WYELIMINUJ PRZYCZYNĘ!

STOSUJ SIĘ DO ZALECEŃ, ZADBAJ O ODPOWIEDNIĄ PIELĘGNACJĘ STÓP:

1. Myj stopy w letniej wodzie z preparatami o lekko kwaśnym pH typu syndety o płynnej konsystencji lub w formie kostki wzbogaconymi substancjami nawilżającymi i natłuszczającymi skórę, kupisz je bez problemu w każdej aptece np. emulsje do mycia ciała dla skóry atopowej
  2. Dokładnie osuszaj skórę po umyciu, szczególnie w przestrzeniach międzypalcowych
  3. Regularnie usuwaj tworzące się zrogowacenia w gabinecie podoogicznym
  4. Możesz używać łagodnie złuszczających peelingów (enzymatycznych, drobnoziarnistych scrubów, nisko stężonych hydroksykwasów) w celu złuszczania naskórka
  5. Stosuj krótkotrwale kąpiele do stóp (do 15 min) z dodatkiem naturalnych olejów lub wyciągów roślinnych. WYJĄTEK STANOWIĄ CHORZY NA CUKRZYCĘ, KTÓRYM MOCZENIE STÓP JEST BEZWZGLĘDNIE ZAKAZANE
  6. Codziennie smaruj skórę stóp dobrym kremem zawierającym: oleje mineralne, silikonowe, woski, mocznik w stężeniu nie wyższym niż 15%, triglicerydy, ceramidy, cholesterol, biooleje zawierające NNKT, alfahydroksykwasy.
  7. Okresowo możesz wykonać maski okluzyjne pod skarpetką, woreczkiem, folią z użyciem np. parafiny bądź maści z witaminą A
  8. Masuj stopy w celu zwiększenia krążenia obwodowego
  9. Noś bawełniane skarpety
  10. Unikaj ciasnych, niewygodnych, zrobionych ze sztucznych materiałów butów